Optimer din cykeltræning med andre øvelser

Det er sundt at cykle og en fantastisk følelse med vinden i håret og en fantastisk udsigt foran sig. Har du overvejet andre metoder, som kan optimere din cykling? Her kommer vi med nogle bud på øvelser, som du kan prøve, hvis du gerne vil have mere energi og overskud på cykelturen.

Stimuler alle musklerne i kroppen med træningsbolde

Har du hørt om træningsbolde? Det er en kæmpestor bold, som du kan lave forskellige øvelser på. Du både styrker musklerne og balancen ved at lave øvelser på denne. Mange muskelgrupper er på arbejde, når du bruger en træningsbold. Det kan være alt fra ryg, baller, mave og ben, alt efter hvilke øvelser, du udfører. Samtidig er den en sjov måde at få varmet alle musklerne igennem på. Træningsbolde findes i mange forskellige og fancy farver.

Det perfekte outfit til en løbetur eller restitution

Et alternativ til cyklen kan være en god løbetur. Du kan sagtens kombinere både cykling og jogging, da de stimulerer musklerne på hver sin måde og derfor ikke er en erstatning for hinanden. Er du en af dem, der ikke synes, at det er særlig fedt at løbe rundt i meget stramme bukser, så er der heldigvis et fint alternativ.

Joggingbukser er dejligt løse og meget behagelige at have på. De egner sig rigtig godt til løbeturen, men også til afslapning på sofaen. Den største kvalitet ved disse bukser er, at de er meget komfortable at have på, og du har derved en god bevægelsesfrihed i dem, når du træner.

Hjælp kroppen til at gendanne muskelvæv med Recovery Boots

Recovery Boots – hvad er det for noget? Det kunne i første omgang lyde som noget, man bruger mod en skade, men det er det ikke. Recovery Boots er et hjælpeværktøj, som alle der træner kan bruge. Når du bruger musklerne ved træning, forekommer der mange små fibersprængninger inde i musklerne. Dette muskelvæv bliver genopbygget i en stærkere udgave.

Det er på denne måde, at musklerne rent fysisk kommer til at se større ud, desto mere man træner. Du er måske bekendt med følelsen af, at benene syrer til, når du har været ude på en lang cykeltur – især hvis du har kørt meget op ad stejle bakker. Hvis du anvender disse Recovery Boots efterfølgende, vil du opdage, at dine ben hurtigere stopper med at være ømme, og selve helingsprocessen med de nye muskelfibre går meget hurtigere.

Recovery Boots ser ud som en slags meget høje støvler, der går helt op til knæene, dog uden nogen fast sål i bunden. Støvlerne fungerer således, at de varmer benene og derved musklerne op. Dette er også en god egenskab at gøre brug af, inden man træner. Derved er musklerne meget mere smidige, når træningen går i gang.

Nogle kan endda godt lide at bruge dem, når de står ud af sengen om morgenen, for at få varmet benene igennem, inden dagen går i gang. Du behøver derfor ikke kun at bruger dem, når du skal træne. Med dem følger et panel, så du selv kan styre indstillingerne.

Leave a Comment